Kylling med broccoli couscous

Jeg elsker mad med smag. For mig går madlavning ud på at få tilfredsstillet sanserne på en nærende, nydelsesfuld og sund måde. Her er en velsmagende frokostsalat med kylling. Den har det hele af både salt, sødt, surt, friskt og fedt- og det bedste er, at du efter maden er let i kroppen og mæt i mange timer. 
 

Halvér kyllingebenene og læg stykkerne ned i en frysepose. Pres hvidløg, kom olie og Genuine tamarin i, bland sammen og hæld marinaden ned i fryseposen. Bind en knude om posen og ælt marinaden rundt, så den fordeler sig godt mellem kyllingestykkerne. Læg posen i køleskabet i minimum 1/2 time, så saften når at trænge ned i kødet. 

Kom kyllingen i ovnen på 200 grader i 35-45 minutter afhængig af din ovn.  

Vask broccolien og skær det hårdeste stykke af roden af. Riv resten på et rivejern. 
Skær peberfrugten i fine tern. Hak nødderne med en kniv. Skær granatæblet i to dele og pil de små, saftige bær ud fra den ene del ned i skålen med broccolien. Hvis man ikke har træning med granatæbler, kan man godt komme til at presse de små bær for hårdt. Vær forsigtig, frugten er sat sammen i klaser, og man kan pille større stykker af med lidt træning. Jeg elsker at pille granatæbler. Det minder mig om min barndom, og det er lidt af et zen-moment at fordybe sig i frugtens mystiske sammenfletning. 
Rist de røde pebertern i olie og rør rundt til stykkerne er blevet lidt bløde. Hæld dem sammen med broccolien og rist nødderne på panden, til de får farve og afgiver duft. Ned i skålen med dem. Hæld olie og lime i og rør rundt. Hak chilien og kom den ovenpå couscousen med noget friskt basilikum.

Velbekommen!